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【分析レポート:アプリケーション】コンテンツ制作における5Gの新たな可能性


New Opportunities for 5G in Content Production

実用的なメリット 本レポートを活用することで、ネットワーク事業者は、5G技術による映像制作の機会を探り、収益化戦略を立てることができます。 ビデオ制作に必要な要件を検討し、その要件を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2020年6月30日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 本レポートを活用することで、ネットワーク事業者は、5G技術による映像制作の機会を探り、収益化戦略を立てることができます。
  • ビデオ制作に必要な要件を検討し、その要件を満たすビジネスモデルを開発する。
 
 
重要な質問への回答
  • コンテンツ制作における5Gのメリットは何か?
  • コンテンツ制作におけるネットワーキング・スライシングとエッジ・コンピューティングの役割は何か?
  • コンテンツ制作者がリモートプロダクションのために5Gテクノロジーに求めるものは?
 
 
リサーチハイライト
  • 地域別の5G普及率予測。
  • テクノロジー別のモバイルデータトラフィックの予測とビデオトラフィックの役割
  • ネットワークスライシングの役割と、コンテンツ制作をターゲットとしたマネタイズ戦略の可能性
 
 
誰が読むべきか?
  • ネットワークインフラベンダーの上級管理職
  • コネクティビティ・ソリューション・ベンダーからコンテンツ・プロデューサーまでのマネージャー
  • 効率的な運用のための先進技術を検討している放送局の意思決定者
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー 
1.1.推奨事項 
 
2.リモートプロダクションと現在の技術 
2.1.衛星
2.2.Fiber-Optics 
2.3.マイクロ波リンク 
2.4.モバイルネットワーク 
 
3.5G capabilites and potential for content production 
3.1.5G の能力
3.2.コンテンツ制作における5Gの課題 
3.3.リモートプロダクションのための5Gの機会 
3.4.Possible Business Models for Network Operators 
 
4.5Gコンテンツ制作のトライアルと展開状況 
4.1.5G-MEDIA 
4.2.European Broadcasting Union(欧州放送連合) 
4.3.VIRTUOSA 
4.4.米国 
4.5.スペイン 
4.6.イギリス 
4.7.中国 
4.8.韓国 
 
5.主要ベンダー 
5.1.インフラストラクチャー・ベンダー 
5.2.符号化および配信ソリューション・プロバイダー 
5.3.映像配信ソリューション

 

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Summary

このレポートでは、コンテンツ制作における5Gのメリット、ネットワーキング・スライシングとエッジ・コンピューティングの役割を説明しています。また、地域別の5G普及率予測を掲載しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • This report enables network operators to explore opportunities of 5G technology for video production to develop monetizing strategy.
  • Explore requirements in video production and develop business models to meet demands.
  • Identify players in ecosystem to create strategic partnerships.
 
 
Critical Questions Answered
  • What are benefits of 5G in content production?
  • What is the role of networking slicing and edge computing for content production?
  • What content producers need from 5G technology for remote productions?
 
 
Research Highlights
  • 5G penetration forecast by region.
  • Mobile data traffic forecast by technology and role of video traffic.
  • The role of network slicing and possible monetizing strategy targeting content production.
 
 
Who Should Read This?
  • High level executives within network infrastructure vendors.
  • Managers from connectivity solution vendors to content producers.
  • Decision makers from broadcasters looking at advanced technologies for efficient opera
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
1.1. Recommendations 
 
2. REMOTE PRODUCTIONS AND CURRENT TECHNOLOGIES 
2.1. Satellite
2.2. Fiber-Optics 
2.3. Microwave Links 
2.4. Mobile Networks 
 
3. 5G CAPABILITES AND POTENTIAL FOR CONTENT PRODUCTION 
3.1. 5G Capabilities
3.2. 5G Challenges for Content Production 
3.3. 5G Opportunties for Remote Production 
3.4. Possible Business Models for Network Operators 
 
4. 5G CONTENT PRODUCTION TRIALS AND DEPLOYMENT STATUS 
4.1. 5G-MEDIA 
4.2. European Broadcasting Union 
4.3. VIRTUOSA 
4.4. United States 
4.5. Spain 
4.6. United Kingdom 
4.7. China 
4.8. South Korea 
 
5. KEY VENDORS 
5.1. Infrastructure Vendors 
5.2. Encoding and Delivery Solution Providers 
5.3. Video Contribution Solution

 

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