世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マレーシア航空 - 戦略的SWOTとPESTLEの洞察 - 機会、課題、リスク、企業戦略およびESG戦略、競合情報、最新動向に関する360のレビュー


Malaysia Airlines Berhad - Strategic SWOT and PESTLE Insights - A 360 Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Recent Trends

レポート概要 Malaysia Airlines Berhad - Strategic SWOT and PESTLE Insights - A 360° Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Rece... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Quaintel Research
クアインテルリサーチ
2024年7月12日 US$225
企業ライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
92 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

レポート概要

Malaysia Airlines Berhad - Strategic SWOT and PESTLE Insights - A 360° Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Recent Trends Reportは、Malaysia Airlines Berhadの事業運営に関する包括的かつ容易にアクセス可能なレポートです。同レポートは、同社の戦略的地位、競合他社と比較した業界における地位について詳細な分析を提供しています。本レポートには、意思決定を容易にし、同社の業績に関する洞察を提供するいくつかの主要な機能が含まれています。

本レポートはまず、主要な洞察、事業セグメント、主要な経営陣、所在地、製品およびサービス、過去の出来事、企業戦略、経営陣の議論など、マレーシア航空Berhadに関する詳細な情報から始まります。このセクションは、同社の主要な特性を理解するための強固な土台となる。

次に、様々な分析を通じてマレーシア航空の戦略的地位を評価している。ESGスポットライトでは、同社の環境、社会、ガバナンスのパフォーマンスを評価し、持続可能性への取り組みと倫理的慣行についての洞察を提供している。SWOT分析では、同社内部の強みと弱み、外部の機会と脅威を検証する。PESTLE分析では、会社の事業や市場環境に影響を与える外部要因を評価する。さらに、これらの戦略分析を統合することで、本レポートはマレーシア航空の全体的な戦略的地位を包括的に理解し、情報に基づいた意思決定と戦略立案をサポートする。

最後に、本レポートにはマレーシア航空が行った最近のニュースや取引活動も含まれており、同社の事業動向や成長展望などについての認識を深めることができます。

主要ハイライト

1947年にMalayan Airways Limitedとして設立され、マレーシアのクアラルンプールに本社を置くマレーシア航空は、国営航空会社として、また世界の航空業界において重要な役割を果たしている。15機のエアバスA330-300と54機のボーイング737-800を保有し、間もなくエアバスA350 XWBも加わるマレーシア航空は、毎日300便以上を運航し、世界50都市以上に旅客を運んでいる。マレーシア航空グループ(MAG)の一員として、またワンワールド・アライアンス加盟航空会社として、170の地域にまたがる1,000以上の目的地へのシームレスな接続を提供し、世界650ヶ所の空港ラウンジを利用できる。マレーシアのホスピタリティで有名なこの航空会社は、国内市場と国際市場の両方に就航しており、エコノミークラス、ビジネスクラス、ファーストクラスでお客様の多様なニーズにお応えしています。

マレーシア航空ニュース

- 01-Jul-2024 - マレーシア航空、グローバル・トレード・エレベーション・サミット2024を初開催
- 2024年6月27日 - ファイヤーフライ、機内食と隣席自由席のオプションでお客様の体験をさらにグレードアップ
- 2024-06-24 - アマル・バイ・マレーシア航空、2024年ハッジシーズン第2期に55便を運航
- 07-Jun-2024 - マレーシア航空、アムリトサル路線を拡大、デイリー運航を開始し、接続性を強化
- 04-Jun-2024 - MuzArt InternationalとEnrichがART FLIES HIGHコンペティションの受賞者を発表

スコープ
- 戦術分析: - 企業の競争上の地位や経営環境を洞察するための様々な戦略的フレームワーク。これらの分析ツールは、競争上の優位性、潜在的なリスク、改善・効率化のための領域を特定するのに役立ち、企業が十分な情報に基づいた戦術的決定を下すことを可能にします。
- 事業戦略: - 企業の全体的な方向性、目標、意思決定プロセスの形成に貢献し、長期的な成功とステークホルダーの期待との整合性を確保します。
- 企業基礎:企業の歴史、事業、リーダーシップ、地理的プレゼンスに関する貴重な洞察を提供し、組織の包括的な理解を助けます。
- 競争環境:会社の主な競争相手を特定し、その競争環境に関する洞察を提供します。

購入の理由

- SWOT分析、PESTLE分析、競合ベンチマーキングを通じて、マレーシア航空の内部要因および外部要因を包括的に理解することができます。
- 様々な分析により、潜在的な顧客やサプライヤーを特定し、戦略的な意思決定に努めます。
- 内的・外的要因を徹底的に分析し、リスクを軽減する。さらに、これらの課題に対処し、事業運営への影響を最小限に抑えるための戦略とコンティンジェンシープランを策定する。
- 競合ベンチマーキングは、業界動向、顧客嗜好、ベストプラクティスを理解することで競争優位性を獲得するのに役立ちます。
- 本レポートから得られる貴重な洞察により、投資家やパートナーは、同社との協業、投資、パートナーシップの可能性について、十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。

さらに、Malaysia Airlines Berhadに関する詳細な分析もご利用いただけます:
- マレーシア航空バリューチェーン分析
- Malaysia Airlines Berhad ポーターのファイブフォース分析
- マレーシア航空VRIO分析
- マレーシア航空 BCG分析
- マレーシア航空のセグメンテーション、ターゲティング、ポジショニング(STP)分析
- マレーシア航空アンソフマトリックス分析

ページTOPに戻る


目次

目次
目次 2
表 5
チャート 6
マレーシア航空 - 主要企業情報 7
マレーシア航空 - 会社概要 8
マレーシア航空 - トップエグゼクティブ 9
マレーシア航空 - 本社および所在地 10
本社 - 国 10
マレーシア航空 - 製品およびサービス 11
製品 11
サービス 12
マレーシア航空 - 企業戦略 13
マレーシア航空 - 事業内容 16
旅客輸送サービス 16
貨物およびロジスティクス・サービス 17
アンシラリーサービスおよびエンリッチ・ロイヤリティ・プログラム 17
マレーシア航空 - ESGスポットライト 19
環境 20
社会 20
コーポレート・ガバナンス 20
マレーシア航空 - SWOT分析 22
概要 22
強み 24
弱み 27
機会 28
脅威 30
マレーシア航空 - PESTLE分析 31
概要 31
政治的要因 33
経済的要因 35
社会的要因 36
技術的要因 37
法的要因 39
環境要因 41
競合プレーヤー 43
競合プレーヤーのスナップショット 44
シンガポール航空 44
主な会社概要 44
会社概要 44
エティハド航空 PJSC 46
主な企業概要 46
会社概要 46
カタール航空グループ QCSC 47
主な会社概要 47
会社概要 47
エミレーツ・グループ 48
主な会社概要 48
会社概要 48
キャピタル A Bhd 49
主な会社概要 49
会社概要 49
マレーシア航空 - ニュース 51
2024 年 7 月 1 日 - マレーシア航空、グローバル・トレード・エレベーション・サミット 2024 を初開催 51
2024 年 6 月 27 日 - ファイアフライ、機内食のリフレッシュと隣席自由席オプションで乗客体験を向上 53
2024-06-24 - アマル・バイ・マレーシア航空、2024年ハッジ・シーズン第2期に55便を運航 53
2024-06-07 - マレーシア航空、アムリトサル路線を拡大し、デイリー運航を開始 56
04-Jun-2024 - MuzArt InternationalとEnrich、ART FLIES HIGHコンペティションの受賞者を発表 56
30-May-2024 - マレーシア航空、マレーシアサッカー協会のメインスポンサーとしての役割を強化 59
2024-05-27 - ファイヤーフライ、機内食のリフレッシュと隣席自由席オプションで乗客体験を向上 61
2024-05-09 - マレーシア航空とホタルで、発見と探検の旅に出かけよう 62
2024年05月02日 - MABエンジニアリングサービス、1周年を記念して国内初の航空機整備デジタル認証を開始 62
26-Apr-2024 - MABの新アカデミーとフライトシミュレータ棟が地域のプレミア航空およびホスピタリティハブとしての地位を強化 65
2024/04/15 - マレーシア航空グループ、航空会社のカスタマーサポートチャネルを強化 67
09-Apr-2024 - エンリッチ、ご褒美旅行体験のためのTier Carry ForwardとMid-Tier Boosterを導入 69
2024/03/21 - マレーシア航空グループ、2年連続で営業黒字を達成、64%増の8億8,900万リンギット 70
18-Mar-2024 - MAG、過去最大規模のMATTAフェア出展を決定、MAGアリーナで比類なき体験を 71
2024/03/06 - マレーシア航空グループ、「25by2025」目標に向けて前進、上級管理職における女性比率50%を達成 73
マレーシア航空 - 主要取引 75
2024年6月23日 - マレーシア航空とファーウェイが中国のアウトバウンド旅行市場の拡大に向けて提携 75
2024年05月07日 - マレーシア航空グループとマレーシア青少年スポーツ省が、国家スポーツ開発ビジョン2030の支援で提携 77
2024/04/30 - マレーシア政府観光局とマレーシア・アビエーション・グループ、VMY2026に向けたマレーシア観光産業の強化に向けた戦略的パートナーシップを締結 78
16-Apr-2024 - マレーシア航空、オフィシャルエアラインパートナーとしてキッザニア・シンガポールに乗り込む 80
08-Apr-2024 - Journify Fly & Stay:スパルタンのオフィシャル・トラベル・パートナーとして、エンド・ツー・エンドの旅行体験を向上 82
05-Apr-2024 - マレーシア航空、アップル・バケーションおよびグローバル・クルーズ・ラインとの戦略的MHcruiseパートナーシップにより、航空-クルーズ商品のシームレス化を実現 84
04-Apr-2024 - マレーシア航空とシェラトン・インペリアル・クアラルンプール・ホテルがゴールデンラウンジで忘れられないアディルフィトリのコラボレーションを企画 85
03-Apr-2024 - マレーシア航空とIndiGo、2つの主要観光市場間の接続を促進するMoUに調印 87
22-Mar-2024 - マレーシア航空、マンチェスター・ユナイテッドとの戦略的グローバル・パートナーシップを発表。
2024 年 3 月 13 日 - マレーシア航空とグーグルがデジタル化による観光促進に向けて提携 90
付録 91
定義 91
SWOT分析 91
PESTLE分析 91
バリューチェーン分析 91
ESGスポットライト 91
調査方法 92
免責事項 93
お問い合わせ 93

ページTOPに戻る



図表リスト

Tables
Table 1: Malaysia Airlines Berhad - Company Facts
Table 2: Malaysia Airlines Berhad - Top Executives
Table 3: Malaysia Airlines Berhad - Products
Table 4: Malaysia Airlines Berhad - Services
Table 5: Malaysia Airlines Berhad - Competing Players
Table 6: Competing Players - Singapore Airlines Ltd - Key Company Facts
Table 7: Competing Players - Singapore Airlines Ltd - Key Financials
Table 8: Competing Players - Etihad Airways PJSC - Key Company Facts
Table 9: Competing Players - Qatar Airways Group QCSC - Key Company Facts
Table 10: Competing Players - The Emirates Group - Key Company Facts
Table 11: Competing Players - Capital A Bhd - Key Company Facts
Table 12: Competing Players - Capital A Bhd - Key Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Summary

Malaysia Airlines Berhad - Strategic SWOT and PESTLE Insights - A 360° Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Recent Trends Report is a comprehensive and easily accessible overview of Malaysia Airlines Berhad's business operations. It provides a detailed analysis of the company's strategic standing, as well as its position in the industry compared to competitors. The report includes several key features to facilitate decision-making and provide insights into the company's performance.

The report begins with in-depth information about Malaysia Airlines Berhad including key insights, business segments, key executives, locations, products and services, historical events, corporate strategy, and management discussions. This section provides a solid foundation for understanding the company's key attributes.

Next, the report assesses Malaysia Airlines Berhad's strategic standing through various analyses. The ESG spotlight evaluates the company's environmental, social, and governance performance, providing insights into its sustainability efforts and ethical practices. The SWOT analysis examines the company's internal strengths and weaknesses, as well as external opportunities and threats. The PESTLE analysis evaluates the external factors impacting the company's operations and market environment. Additionally, By integrating these strategic analyses, the report offers a comprehensive understanding of Malaysia Airlines Berhad's overall strategic standing and supports informed decision-making and strategic planning.

Finally, the report includes recent news and deal activities undertaken by Malaysia Airlines Berhad enhancing awareness of the company's business trends, growth perspectives, and more.

Key Highlights

Malaysia Airlines Berhad, established as Malayan Airways Limited in 1947 and headquartered in Kuala Lumpur, Malaysia, serves as the national carrier and a key player in global aviation. Operating a fleet of 15 Airbus A330-300s and 54 Boeing 737-800s, with Airbus A350 XWBs joining soon, Malaysia Airlines connects passengers to over 50 destinations worldwide, operating more than 300 flights daily. As part of Malaysia Aviation Group (MAG) and a member of the oneworld airline alliance, it offers seamless connectivity to over 1,000 destinations across 170 territories and access to 650 airport lounges globally. The airline, renowned for its Malaysian hospitality, serves both domestic and international markets, catering to diverse passenger needs across its Economy, Business, and First Class offerings.

Malaysia Airlines Berhad in the News:-

- 01-Jul-2024 - Malaysia Airlines Hosts Inaugural Global Trade Elevation Summit 2024
- 27-Jun-2024 - Firefly Elevates Passenger Experience with Refreshed In-Flight Dining Experience and Neighbour Free Seat Options
- 24-Jun-2024 - Amal by Malaysia Airlines Set to Operate 55 Flights for 2024 Hajj Season Phase 2
- 07-Jun-2024 - Malaysia Airlines Expands Amritsar Operations, Introduces Daily Flights for Enhanced Connectivity
- 04-Jun-2024 - MuzArt International and Enrich Announce Winners of ART FLIES HIGH Competition

Scope
• Tactical Analysis:- Various strategic frameworks to gain insights into a company's competitive position and operational environment. These analytical tools assist in identifying competitive advantages, potential risks, and areas for improvement and efficiency, enabling companies to make informed tactical decisions.
• Business Strategy:- Contributes to shaping the company's overall direction, goals, and decision-making processes, ensuring long-term success and alignment with stakeholder expectations.
• Company Fundamentals:- These fundamentals offer valuable insights into the company's history, operations, leadership, and geographical presence, aiding in a comprehensive understanding of the organization.
• Competitive Landscape:- An identification of the company's main competitors, providing insights into the competitive landscape it operates in.

Reasons to Buy

• Comprehensive Understanding of the Malaysia Airlines Berhad's internal and external factors through SWOT analysis, PESTLE analysis and Competitors Benchmarking.
• Strive Strategic Decision Making with various analyses and identifying potential customers and suppliers.
• Mitigate Risk with help of thorough analysis of internal and external factors. Furthermore, develop strategies and contingency plans to address these challenges and minimize their impact on business operations.
• Competitive Benchmarking will help to gain a competitive advantage by understanding industry trends, customer preferences, and best practices.
• Valuable insights from the report enable investors and partners to make informed decisions regarding potential Collaborations, Investments, or Partnerships with the company.

Additionally, available deep-dive analysis on the company Malaysia Airlines Berhad:
• Malaysia Airlines Berhad Value Chain Analysis
• Malaysia Airlines Berhad Porter's Five Forces Analysis
• Malaysia Airlines Berhad VRIO Analysis
• Malaysia Airlines Berhad BCG Analysis
• Malaysia Airlines Berhad Segmentation, Targeting and Positioning (STP) Analysis
• Malaysia Airlines Berhad Ansoff Matrix Analysis



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Table of Contents 2
Tables 5
Charts 6
Malaysia Airlines Berhad - Key Company Facts 7
Malaysia Airlines Berhad - Company Description 8
Malaysia Airlines Berhad - Top Executives 9
Malaysia Airlines Berhad - Head Office & Locations 10
Head Office - Country 10
Malaysia Airlines Berhad - Products and Services 11
Products 11
Services 12
Malaysia Airlines Berhad - Corporate Strategy 13
Malaysia Airlines Berhad - Business Description 16
Passenger Transportation Services 16
Cargo and Logistics Services 17
Ancillary Services and Enrich Loyalty Programs 17
Malaysia Airlines Berhad - ESG Spotlight 19
Environment 20
Social 20
Corporate Governance 20
Malaysia Airlines Berhad - SWOT Analysis 22
Overview 22
Strengths 24
Weaknesses 27
Opportunities 28
Threats 30
Malaysia Airlines Berhad - PESTLE Analysis 31
Overview 31
Political Factors 33
Economic Factors 35
Social Factors 36
Technological Factors 37
Legal Factors 39
Environmental Factors 41
Competing Players 43
Snapshot of Competing Players 44
Singapore Airlines Ltd 44
Key Company Facts 44
Company Description 44
Etihad Airways PJSC 46
Key Company Facts 46
Company Description 46
Qatar Airways Group QCSC 47
Key Company Facts 47
Company Description 47
The Emirates Group 48
Key Company Facts 48
Company Description 48
Capital A Bhd 49
Key Company Facts 49
Company Description 49
Malaysia Airlines Berhad - In the News 51
01-Jul-2024 - Malaysia Airlines Hosts Inaugural Global Trade Elevation Summit 2024 51
27-Jun-2024 - Firefly Elevates Passenger Experience with Refreshed In-Flight Dining Experience and Neighbour Free Seat Options 53
24-Jun-2024 - Amal by Malaysia Airlines Set to Operate 55 Flights for 2024 Hajj Season Phase 2 53
07-Jun-2024 - Malaysia Airlines Expands Amritsar Operations, Introduces Daily Flights for Enhanced Connectivity 56
04-Jun-2024 - MuzArt International and Enrich Announce Winners of ART FLIES HIGH Competition 56
30-May-2024 - Malaysia Airlines Strengthens Role as Main Sponsor of Football Association of Malaysia 59
27-May-2024 - Firefly Elevates Passenger Experience with Refreshed In-Flight Dining Experience and Neighbour Free Seat Options 61
09-May-2024 - Embark on a Journey of Discovery and Exploration with Malaysia Airlines and Firefly 62
02-May-2024 - MAB Engineering Services Commemorates First Anniversary with the Launch of the Nation's First Aircraft Maintenance Digital Certification 62
26-Apr-2024 - New MAB Academy and Flight Simulator Building to Strengthen Position as Premier Aviation and Hospitality Hub in the Region 65
15-Apr-2024 - Malaysia Aviation Group Strengthens Airlines Customer Support Channels 67
09-Apr-2024 - Enrich Introduces Tier Carry Forward and Mid-Tier Booster for Rewarding Travel Experience 69
21-Mar-2024 - Malaysia Aviation Group Achieves Positive Operating Profit for Second Consecutive Year, up 64% at RM889mil 70
18-Mar-2024 - MAG Set to Unveil Biggest MATTA Fair Participation Yet; MAG Arena Promises an Unmatched Experience 71
06-Mar-2024 - Malaysia Aviation Group Progresses Towards 25by2025 Goals, Achieves 50% Female Representation in Senior Management Positions 73
Malaysia Airlines Berhad - Key Deals 75
23-Jun-2024 - Malaysia Airlines and Huawei Join Hands to Expand Outbound Travel Market in China 75
07-May-2024 - Malaysia Aviation Group and the Ministry of Youth and Sports of Malaysia Unite in Support of National Sports Development Vision 2030 77
30-Apr-2024 - Tourism Malaysia And Malaysia Aviation Group Forge Strategic Partnership To Strengthen Malaysia's Tourism Industry For VMY2026 78
16-Apr-2024 - Malaysia Airlines Soars into KidZania Singapore as Official Airline Partner 80
08-Apr-2024 - Journify Fly & Stay: Elevating End-to-End Travel Experience as Spartan's Official Travel Partner 82
05-Apr-2024 - Malaysia Airlines Continues its Commercial Elevation Journey via a Strategic MHcruise Partnership with Apple Vacations and Global Cruise Lines for Seamless Air-Cruise Product 84
04-Apr-2024 - Malaysia Airlines and Sheraton Imperial Kuala Lumpur Hotel Craft Unforgettable Aidilfitri Collaboration at its Golden Lounges 85
03-Apr-2024 - Malaysia Airlines and IndiGo Sign MoU to Boost Connectivity Between Two Key Tourism Markets 87
22-Mar-2024 - Malaysia Airlines Announces Strategic Global Partnership with Manchester United; Introduces Three New Destinations and Airbus A330neo Seats 88
13-Mar-2024 - Malaysia Airlines and Google Forge Collaboration to Boost Tourism Driven by Digitalisation 90
Appendix 91
Definitions 91
SWOT Analysis 91
PESTLE Analysis 91
Value Chain Analysis 91
ESG Spotlight 91
Research Methodology 92
Disclaimer 93
Contact Us 93

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

Tables
Table 1: Malaysia Airlines Berhad - Company Facts
Table 2: Malaysia Airlines Berhad - Top Executives
Table 3: Malaysia Airlines Berhad - Products
Table 4: Malaysia Airlines Berhad - Services
Table 5: Malaysia Airlines Berhad - Competing Players
Table 6: Competing Players - Singapore Airlines Ltd - Key Company Facts
Table 7: Competing Players - Singapore Airlines Ltd - Key Financials
Table 8: Competing Players - Etihad Airways PJSC - Key Company Facts
Table 9: Competing Players - Qatar Airways Group QCSC - Key Company Facts
Table 10: Competing Players - The Emirates Group - Key Company Facts
Table 11: Competing Players - Capital A Bhd - Key Company Facts
Table 12: Competing Players - Capital A Bhd - Key Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート

Quaintel Research社の輸送・ロジスティクス分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Quaintel Research社はどのような調査会社ですか?


Quaintel Researchはインドを拠点をとする調査会社です。 様々な企業の分析を行っており、企業の競合分析に役立つ資料をご提供します。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る