新世界におけるmPOSmPOS in the New World 製品概要 発行日 2021年6月22日 フォーマット 電子版PDF 地域 北米 モバイルPOS(mPOS)市場は、これまで小規模な小売店が出荷台数や設置台数を牽引してきました... もっと見る
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サマリー製品概要
発行日 2021年6月22日
フォーマット 電子版PDF
地域 北米 モバイルPOS(mPOS)市場は、これまで小規模な小売店が出荷台数や設置台数を牽引してきましたが、これらの小売店にとってmPOSはまさに変革の時であり、従来のPOSからの置き換えが急速に進んでいます。企業の小売業者にとっては、EMVやユニファイド・コマースの推進により、mPOSの日常的な標準製品としての利用が遅れていました。しかし、COVIDは両者の状況を一変させました。ロックダウンにより、2020年には推定40万の小規模小売店が閉店し、インストールベースに大きな打撃を与えました。その一方で、企業レベルの小売業者は、食料品店、量販店、レストランへのmPOSおよびセルフサービス技術の導入を急いでおり、最大手の小売業者は、その年のインストールベースの増加を示しました。 2020年には小企業が打撃を受けたが、2021年はかなり早い回復が期待できる。 起業家精神により、前年に空いていた場所に新しい(またはそうでない)小売店が入居し、それらの小売店はチェックアウトのためのテクノロジーとしてmPOSを選択する可能性が高い。小規模な小売店は、今後もmPOSの最大の潜在的市場となるでしょう。 本調査では、北米におけるモバイルPOSの現状、様々な小売業の垂直方向の採用率、デバイスのタイプ別(Rugged Handheld、Non-Rugged Handheld、Tablet)の出荷数とインストールベースの詳細を調べています。また、市場規模、トレンド、2025年までの予測も含まれています。 本調査は、プライベートエクイティ投資家、モバイルPOSのハードウェアおよびソフトウェアプロバイダー、サービスプロバイダー、メンテナンスプロバイダー、小売業者など、北米のモバイルPOS市場に関心のある方々を対象としています。 なお、本調査ではベンダー別のシェアは含まれていませんが、将来の小売業者の嗜好については触れています。ベンダー別のシェアと予測の詳細については、Apple、HP、東芝、Motorolaなどのデバイス出荷数を追跡しているベンダー別のモバイルPOS調査( )や、モバイルPOSソフトウェアベンダーデータサービスをお勧めします。 ハイライト 本調査では、以下のセグメントにおける各モバイル機器の機会について考察しています。
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FAQS これは調査ですか、それとも包括的なマーケットビューですか? 当社は、小売業者に複数回のアンケートを実施し、その結果に基づいて、小規模な小売業者から大規模な小売業者やホスピタリティ施設まで、市場の全体像を把握しています。 デバイスタイプ別の予測も含まれていますか? はい、デバイスタイプ別(ラグド、タブレット、コンシューマーデバイス)の予測を行っていますが、本調査ではモデル別(例えばiPhoneとAndroid)の予測は行っていません。 このレポートには、モバイルPOSのベンダーの出荷台数シェアは含まれていますか? 本レポートでは、トップベンダーを紹介していますが、各ベンダーのサイジングは紹介していません。 この情報は、 Mobile POS by Vendor Data Service で提供しており、Apple、HP、東芝、Zebra などの出荷数を紹介しています。また、ソフトウェアについては、Square、ShopKeep、Oracle、First Dataなどのシェアを調べた「Mobile POS SW Data Service」があります。 この調査結果を社内で共有することはできますか? はい、各調査製品にはエンタープライズライセンスが付いていますので、お客様の組織内であれば誰でも無料でご利用いただけます。詳しくは以下をご覧ください。 この調査結果をパートナーや顧客と共有できますか? IHLと販売ライセンスの交渉をしていない限り、完全にはできません。基本的には、ライセンスを購入しなければならないパートナーやクライアントに本調査を提供したくありません。これは、私たちが生活のために行っていることであり、これに違反した場合、私たちは研究を行うことができなくなります。 プレゼンテーションやプレスリリースにこの調査結果を引用してもいいですか? ほとんどの場合は問題ありませんが、事前に弊社(hl(at)ihlservices.com)にご相談ください。一般的にパーセンテージで表現されているもの(例:これは20%の増加)は問題ありません。未加工の$$やユニットでの共有は、通常は許可しません。しかし、これについてはお客様と協力することができます。お客様は調査結果を利用するために購入されているのですから、当社のIPを保護しつつ、お客様のニーズを満たすような妥協点を見出すことができるでしょう。 これはアンケート調査ですか、それとも論文ですか? 両方の要素があります。この種の影響調査には、芸術と科学の要素があります。数字の裏には、いくつかの主要な調査研究があります。そして、これらの調査結果をセグメントや市場全体に推定し、全体のサイズを算出します。これを発表する前に、主要なお客様や他のアナリストに確認し、ご意見やご感想を伺います。このように、基礎となるのはCIOの詳細な一次調査データであり、これに100年以上のリテールサイジングの経験を持つ多数のアナリストを加えてモデルを構築しています。 調査結果以外にも詳細な情報を得ることができますか? はい、その通りです。当社では、非常に詳細なRetail WorldView IT Sizingモデルを用意しており、世界のあらゆる地域で300以上のテクノロジーをセグメント別に調査することができます。そのため、お客様のニーズに合わせて調査結果をカスタマイズすることができます。 調査を執筆したアナリストや協力したアナリストにアクセスすることはできますか? IHLリサーチ・スタディーの最大の特徴は、アナリストに1時間以内で質問をすることができることです。これは、より多くのデータを得るためではなく、どのようにしてデータにたどり着き、そのデータから結論を導き出したのかをより深く理解するためです。 価格設定 ライセンスオプション シングルユーザーライセンス - 1人のユーザーが使用するために設計された低価格のライセンスで、社内で他のユーザーと共有したり、パートナーや顧客、その他の関係者と外部で共有することはできません。 エンタープライズ - ライセンス - 研究内容にアクセスし、組織内および完全子会社の誰もが内部で共有することができるライセンスです。 IHLグループライセンスおよび公正使用契約 IHLグループの一般に入手可能な研究はすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合、これは研究を購入した人が研究を使用する唯一の人であることを意味します。 エンタープライズライセンスの場合は、企業内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、パートナーや購入企業以外の人と情報を共有しないようお願いします。このライセンスは、ジョイントベンチャーなどの提携関係には適用されません。関係が完全な子会社でない場合は、双方にライセンスが必要となります。 実務的には以下のような意味合いになります。 1.購入企業は、国際機関が購入企業の完全子会社である限り、世界中のデータや調査を社内で使用することができます。 2.IHLグループの書面による明確な承認なしに、データや研究の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。 3.購買会社は、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの一部を引用(限定使用)することができます。ただし、これは構成要素の割合に限られ、個々のユニット情報は含まれません。ユニットデータは、IHLグループの書面による承認なしに外部に提供することはできません。プレゼンテーションの中で本データを使用する場合には、本データに関するIHLグループのクレジットを明記してください。 4.購買会社は、IHLグループの書面による承認を得て、印刷物の中で定性引用を参照することができます。 5.書面による承認が必要な場合は、ihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。 ディストリビューション・ライセンスの場合、該当する場合は、調査結果を見込み客や潜在的な機関投資家と共有することができます。 独自にライセンスを購入すべきパートナーや他の業者と共有することはできません。 目次目次 エグゼクティブ・サマリー はじめに 1.0 背景 2.0 トレンドとマーケットドライバー
2.1 mPOS導入のトレンド 3.0 市場規模と予測
3.1 北アメリカ 2025年までのmPOS出荷台数
3.3 mPOSの北米における設置台数 2025年までの予測 4.0 小売店の購入計画
5.1 セグメント別のmPOS購入時期と購入意向 5.0 その先に見えるもの 参考文献と方法論
Summaryこのレポートは北米におけるモバイルPOSの現状、様々な小売業の垂直方向の採用率、インストールベースの詳細を調べています。また、市場規模、トレンド、2025年までの予測も提供しています。 Product Overview
Date of publication June 22, 2021 Historically, shipments and installed base in the North American Mobile POS (mPOS) market have been driven by smaller retailers. mPOS has truly been transforming for these retailers, as they have replaced traditional POS at a rapid pace. For enterprise retailers, use of mPOS as a standard everyday product was delayed by EMV and the drive to Unified Commerce. But COVID radically changed the picture for both. Lock-downs caused an estimated 400,000 small retailers to close for good in 2020, resulting in a big hit to the installed base. At the same time, enterprise level retailers raced to deploy mPOS and Self-Service technologies in grocery, mass merchants and restaurants, and the largest retailers were the ones to show an increase in installed base for the year. While small companies got hammered in 2020, 2021 offers a fairly quick recovery. The entrepreneurial spirit will result in new (and not so new) retailers occupying locations vacated the previous year, and those retailers will likely choose mPOS as their technology of choice for their checkouts. Small retailers remain the largest potential market for mPOS in future years. This research looks at the current state of Mobile POS in North America, the adoption rates of the various retail verticals, and the shipment and installed base details by type of device (Rugged Handheld, Non-Rugged Handheld, and Tablets). It includes market sizing, trends, and forecasts through 2025. This study is designed for use by Private Equity Investors, Mobile POS Hardware and Software Providers, Service Providers, Maintenance Providers, Retailers and others who might have a vested interest in the North American Mobile Point-of-Sale Market. Note, this study does not include share by vendor although it does discuss future retailer preferences. For detailed vendor share and forecasts we recommend our Mobile POS by Vendor research where we track the number of devices shipped by Apple, HP, Toshiba, Motorola, and others and our Mobile POS Software Vendor Data Service. Highlights The study looks at the opportunity for each of the mobile devices for the following segments:
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FAQS Is this a survey or a comprehensive market view? It’s both, we have done multiple surveys of retailers, along with their plans, timeframes for replacing POS and merged that together with the overall sizing of the market starting from smaller retailers to the largest of retailers and hospitality establishments. Does it include forecasts by device type? Yes, we have a forecast by the type of device (Rugged, Tablets, Consumer devices) but we do not provide a specific forecast of models (for instance iPhone vs Android) in this study. Does this report include vendor shipment share for Mobile POS? Yes and No. We share the top vendors in the report but not the sizing of each. We have this information in our Mobile POS by Vendor Data Service, where we discuss the number of shipments by Apple, HP, Toshiba, Zebra, and others. And for software, the Mobile POS SW Data Service is available that looks at share of Square, ShopKeep, Oracle, First Data and others. Can I share this study in my company? Yes, each of research products come with an enterprise license so it is free for anyone internal to your organization. See below for more. Can I share this study with partners and clients? Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research. Can I quote this study in my presentations and press releases? In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs. Was this a survey or a paper? A little of both. When it comes to this sort of impact study it is part art and science. We have several primary research studies behind the numbers. These are then extrapolated across segments and markets to provide overall sizing. We run this by key clients and other analysts for their insight and view as well before we release. So the cornerstone is detailed primary research data with CIOs meshed with numerous analysts with over 100 combined years of retail sizing experience to build the models. Is more detail available beyond what is in the study? Yes, indeed. We have an extremely detailed Retail WorldView IT Sizing model that allows us to look at over 300 technologies across every region of the world by segment. So we can customize the research output just for your needs. Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study? Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data. Pricing License Options Single User License – a lower priced license that is designed for use for a single user, not to be shared internal with other users or externally to partner, customers or other parties. Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries. IHL Group License and Fair Use Agreement All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase. For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research. For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license. Practically, this implies the following: 1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company. 2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group. 3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data. 4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group. 5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day. For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors. It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses. Table of ContentsTable of Contents Executive Summary Introduction 1.0 Background 2.0 Trends and Market Drivers
2.1 Trends Driving mPOS Adoption 3.0 Market Size and Forecasts
3.1 North American mPOS Shipments through 2025
3.3 mPOS North America Installed Base Forecast through 2025 4.0 Retailer Purchase Plans
5.1 mPOS Purchase Timing and Intent by Segment 5.0 What We See Ahead References and Methodology
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よくあるご質問IHL Group社はどのような調査会社ですか?IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |